Kępice, dnia 03.09.2024r.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Niepodległości 6, 77-230 Kępice, ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowo-kadrowych.
Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej
Ul. Niepodległości 6
 77-230 Kępice
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
 Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe o kierunku ekonomicznym, administracyjnym lub pokrewne.
 - Znajomość regulacji prawnych z zakresu: kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, przepisów dotyczących naliczania wynagrodzeń w jednostkach samorządu terytorialnego, ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o pracowniczych planach kapitałowych.
 - Posiadanie obywatelstwa polskiego, poza obywatelami polskimi o zatrudnienie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
 - Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
 - Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
 - Posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków.
 - Nieposzlakowana opinia.
 - Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
 
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów podatkowych (w tym sporządzania dokumentów PIT).
 - Umiejętność sporządzania list płac (w tym naliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego).
 - Dobra znajomość obsługi komputera w zakresie Microsoft Office.
 - Doświadczenie zawodowe w zakresie objętym naborem.
 - Znajomość programów: PROGMAN firmy Wolters Kluwer (Finanse DDJ, Kadry, Płace, Zlecone, Rozrachunki), Płatnik.
 - Umiejętność redagowania oraz sporządzania pism i dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy (umowy o pracę, świadectwa pracy, zakresy obowiązków i innych).
 - Umiejętność organizacji pracy własnej.
 - Umiejętność pracy w zespole.
 - Odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, obowiązkowość, terminowość, komunikatywność.
 - Doświadczenie pracy w ośrodku pomocy społecznej.
 
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Sporządzanie list płac i naliczanie wynagrodzeń za pracę w systemie komputerowym wszystkich pracowników zatrudnionych w OPS.
 - Prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników.
 - Sporządzanie bieżących przelewów.
 - Opisywanie pod względem merytorycznym rachunków i faktur.
 - Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji związanej z przyjęciem pracownika do pracy.
 - Prowadzenie oddzielnie dla każdego pracownika akt osobowych.
 - Przygotowywanie list obecności.
 - Prowadzenie ewidencji czasu pracy, urlopów, zwolnień oraz innych usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności w pracy.
 - Rejestracja pracowników w systemie PŁATNIK.
 - Sporządzanie deklaracji miesięcznych ZUS DRA, RSA, RCA w zakresie od 01 do 51.
 - Obsługa programu PŁATNIK.
 - Prowadzenie rejestru pracowników zatrudnionych w OPS.
 - Prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansowania i nagradzania pracowników.
 - Prowadzenie dokumentacji w zakresie zawierania umów i prowadzenie ewidencji prac zleconych.
 - Obsługa Biuletynu Informacji Publicznej oraz redagowanie strony internetowej www.opskepice.pl.
 - Prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących spraw kadrowych.
 - Kierowanie pracowników na badania profilaktyczne, szkolenia z zakresu bhp, szkolenia doskonalące wiedzę i umiejętności.
 - Sporządzanie obowiązujących sprawozdań statystyczno-analitycznych.
 - Prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych w Ośrodku,
 - Zlecenie wykonania, odbiór i przekazywanie pieczątek pracownikom.
 - Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników.
 - Sporządzenie dokumentów związanych z ustaniem zatrudnienia.
 - Prowadzenie postępowań wyjaśniających na polecenie Kierownika Ośrodka w zakresie dyscypliny pracy pracowników.
 - Prowadzenie dokumentacji pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
 - Bieżące zaznajamianie się z przepisami dotyczącymi spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku.
 
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępicach.
 - Godziny pracy: 40 godzin tygodniowo, w godzinach poniedziałek 8:00 – 16:00, wtorek – piątek 7:00 – 15:00. Czas pracy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo.
 - Praca w pomieszczeniu biurowym usytuowanym na pierwszym piętrze, bez windy.
 - Stanowisko pracy związane głównie z pracą przy komputerze, wyposażone w standardowe urządzenia biurowe (komputer, kserokopiarka, telefon). Na stanowisku pracy brak jest jakichkolwiek specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom z niepełnosprawnością.
 - Stanowisko pracy wyposażone jest w standardowe oświetlenie budynkowe spełniające normy pracy biurowej.
 - Praca wymaga współdziałania z innymi pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępicach.
 - Pracodawca prowadzi Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
 - Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
 
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem,
 - Życiorys (cv) opatrzony własnoręcznym podpisem, zawierający informacje, o których mowa w art. 22¹ § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem (np. numer telefonu, adres do korespondencji), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe.
 - Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
 - Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik).
 - Oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku ds. księgowo-kadrowych (załącznik).
 - Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego(załącznik);
 - Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu nieposzlakowanej opinii (załącznik);
 - Osoby niepełnosprawne, które chcą skorzysta z uprawnienia wynikającego z art. 13a ust. 2 z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych powinny przedłożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem;
 - Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych(załącznik).
 - Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik).
 
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kępicach, ul. Niepodległości 6, 77-230 Kępice (pokój nr 116) lub wysłać do dnia 27 września 2024r. do godz. 1500 w zaklejonej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowo-kadrowych”.
 - Dokumenty, które wpłyną po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane. Za termin złożenia dokumentów, uznaje się datę faktycznego wpływu kompletnych dokumentów.
 - Kandydaci, których oferty będą spełniać wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
 - Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępicach oraz na tablicy ogłoszeń.
 
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
 Administrator Danych Osobowych
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej, z siedzibą w Kępicach (77-230), przy ul. Niepodległości 6. Można się z nami skontaktować:
- listownie, przesyłając korespondencję na nasz adres,
 - telefonicznie, pod nr. telefonu: 59 857 63 59,
 - mailowo, przesyłając korespondencję na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Inspektor Ochrony Danych
 Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych Osobowych z którym można się skontaktować:
- listownie, przesyłając korespondencję na nasz adres (z dopiskiem „IOD”),
 - mailowo, przesyłając korespondencję na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych
 Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu:
- niezbędnym do przeprowadzenia procesu rekrutacji, w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na nas, wynikającego z Kodeksu Pracy, zgodnie art. 6 ust 1 lit c RODO w zakresie danych niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w przypadku podania w dokumentach aplikacyjnych danych dodatkowych oraz art. 9 ust 2 lit. a RODO w przypadku podania danych szczególnej kategorii,
 - realizacji obowiązków wynikających z art. 6 ust 1 lit e RODO, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, jak roszczenia oraz obrona przed roszczeniami, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
 
Okres retencji danych
 Pana/Pani dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres:
- 3 miesięcy, ze względu na kwestie roszczeniowe w przypadku danych niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji,
 - do czasu odwołania zgody (nie dłużej niż 3 miesiące), w przypadku danych dodatkowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych.
 
Przysługujące prawa
 W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Panu/Pani następujące prawa:
- prawo dostępu do treści swoich danych,
 - prawo do sprostowania,
 - prawo do usunięcia danych,
 - prawo ograniczenia przetwarzania,
 - prawo do przeniesienia danych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody,
 - prawo wniesienia sprzeciwu,
 - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, w przypadku, kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
 - prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
 
Dobrowolność podania danych
 Dane podaje Pan/Pani dobrowolnie. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem uwzględnienia Pana/Pani kandydatury w procesie rekrutacji. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości aplikowania do pracy w OPS Kępice.
Wyniki naboru -Protokół_z_naboru.pdf